Een frisse school voor leerlingen en docenten van het Schoonhovens College
Het Schoonhovens College is een middelgrote openbare school voor voortgezet onderwijs te Schoonhoven. Een school waarin goed en gevarieerd onderwijs voorop staat en waar veel wordt gedaan aan de sociale, maatschappelijke en culturele vorming van de leerlingen. Kortom: het Schoonhovens College heeft alles in huis voor elk onderwijsniveau. En wat er sinds kort ook in het nieuwbouwgedeelte van de school (6 lokalen) te vinden is, is een aangenaam en fris binnenklimaat.
Het frisse binnenklimaat bij de nieuwbouw van het Schoonhovens College komt door het Scholen°Concept van Klimaatgroep Holland: een vraaggestuurde klimaatoplossing die een optimaal en aangenaam binnenklimaat creëert. Het klimaatconcept voldoet aan Frisse Scholen klasse B. “De reden waarom wij voor het Scholen°Concept hebben gekozen, is omdat wij binnen het Schoonhovens College een frisse school wilden creëren voor zowel leerlingen als docenten”, aldus ICT- en gebouw coördinator Folkert van der Glas. “En dat is gelukt.”
“Docenten en leerlingen zijn enthousiast en ervaren de nieuwe lokalen als veel minder ‘bedompt’ dan de oude lokalen van de school."
Effectief meten op CO2 waardes
Eén van de speerpunten van het Scholen°Concept is het verwezenlijken van een lagere CO² waarde. “Wij meten binnen de school na toepassing van het Scholen°Concept daadwerkelijke lagere CO² waardes”, beaamt Van der Glas. “We zien het nog niet direct terug bij de gebruikers, maar de getallen spreken voor zich. Het Scholen°Concept omschrijf ik in drie kernwoorden: effectief (we hebben inderdaad een frissere school), bedieningsgemak (geen radiatoren nodig in het lokaal) en evenwichtig (een prettige verdeling van de warmte).”
Docenten en leerlingen zijn enthousiast
De samenwerking met Klimaatgroep Holland is volgens Van der Glas prettig verlopen. “Alles verliep volgens afspraak. De monteurs hebben netjes gewerkt en gezorgd voor een onberispelijke oplevering. Ook de afwerking en kleine details waren keurig verzorgd.” Docenten en leerlingen zijn enthousiast en ervaren de nieuwe lokalen als veel minder ‘bedompt’ dan de oude lokalen van de school.